Naar Nieuw Zeeland 😊 😊

20 november 2019 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

Het is zover. We gaan van Bali naar Nieuw Zeeland (16 nov) Om 6.15 ging de wekker. Nog even luxe ontbijten op ons resort en dan naar het vliegveld. Om 13 uur ging ons vliegtuig naar Singapore.

Maar wat een stress daar ineens voor ons. Voor Nieuw Zeeland heb je sinds oktober een visum nodig. Dit hadden we geregeld via een app waarna we na een paar dagen het bericht kregen dat het issued was. Maar in app verder geen bewijs. (foto van document etc). Wel kregen we een mail dat het allemaal in orde was. Omdat ik per ongeluk mijn bewijs in de app waarop stond :issued verwijderd had, had ik voor de zekerheid mijn mail uitgeprint en meegenomen. Ze hadden ons ook verzekerd dat het nu aan ons paspoort gekoppeld was. Maar...in Bali konden ze dat niet zien. Wij zoeken naar de mail van Wiechert, maar die was maar tot oktober zichtbaar en we hadden het in september geregeld. Pffft. Koffers van de band en naar de wachtkamer. Zij gingen bellen met Nieuw Zeeland. Na ruim een half uur wachten kwam het verlossende bericht dat het geregeld was. Onze dag kon niet meer stuk en we waren klaar wakker.

Op Singapore 7 uur wachten. Heel veel te doen daar. Bijzonder vliegveld. Je kunt daar als stofzuigerster je brood verdienen. Wat een vloerbedekking. Je hebt daar allerlei tuinen, een bioscoop, een gameruimte etc.

We zijn ook naar de grootste indoor waterval van de wereld geweest in The Jewel. Deze lag naast het vliegveld, dus we moesten voor een uurtje langs de douane. Wat een bijzonder gebouw. Maar omdat het daar heel druk was zijn we niet heel lang gebleven.

Om 23 uur gingen we de lucht in en de vgld dag om 14 uur(17 nov) zijn we in Auckland geland (met tijdsverschuiving van 5 uur). Een shuttlebusje bracht ons naar Rotorua waar onze camperverhuurders wonen. Omdat er nog meer mensen mee gingen, die weggebracht werden, hebben we er nog eens 4 uur overgedaan. In totaal 28 uur onderweg geweest.

Maar wat een super ontvangst daar. We werden met enthousiasme binnengehaald. Er was nog 1 ander stel dat ook daar een camper gehuurd had en ook de vgld dag zou vertrekken. Ze hadden een heerlijke maaltijd voor ons allemaal bereid. Heel gezellig kennis gemaakt. Voor de vgld dag mochten we zelf aangeven wanneer we de uitleg van de camper wilden hebben. Heel gastvrij.

Maandagmorgen hebben we een uitleg van in totaal 3 uur gekregen. Ook kregen we een map met kaarten van heel Nieuw Zeeland. Waar alles in staat. Ook alle campings. Ook hadden ze veel mooi tips voor ons opgeschreven.

Om 14 uur konden we eindelijk vertrekken. De camper is helemaal wat we wilden. We slapen er heerlijk in. Alles is aanwezig. Lekker knus.

1. Henk Braakman:
    20 november 2019
    Mooie vakantie toegewenst goede reis en behouden terugkomst
  2. Lotte:
    Heerlijk meegenieten:-)
  3. Ansje:
    20 november 2019
    Leuk om jullie belevenissen te volgen. Veel plezier!
  4. Renate:
    20 november 2019
    Lekker genieten van jullie (droom) vakantie.
  5. Janny Nijveldt:
    21 november 2019
    Tot nu toe geweldig om alles te lezen ! Veel gezien en gevlogen ! En een heerlijke temperatuur ! Ik heb nu toch veel vrije tijd om jullie te volgen , Haha 😉
    Nu in NZ . geniet van jullie reis down ! Liefs