Snorkelen

15 november 2019 - Candidasa, Indonesië

Na ongeveer dagelijks benaderd te zijn door mannetjes aan het strand zijn we overstag gegaan: we gaan snorkelen. Wilden we ook, maar we zochten naar een niet al te dure aanbieding. We hebben een trip naar de blue lagoon geboekt. In een vrij klein bootje zijn we er naar toe gebracht. Die trip was al leuk, want we konden gelijk het eiland vanaf het water bekijken. De recensies van de Blue Lagoon zijn wisselend. We hadden al wel een paar keer gesnorkeld in Griekenland maar nooit heel veel vissen gezien. Dat was hier wel anders!! Wow wat was het mooi. Heel veel vissen: zwart /wit gestreepte, knalblauwe vissen, sommigen met roze bef, anderen net soort regenboogvlek op de buik, knalgele vissen, vissen met gekleurde strepen: het was prachtig! Helaas hebben we geen onderwatercamera.

We kregen er geen genoeg van. Maar na een uurtje moesten we stoppen 😢. Maar ons mannetje had nog een ander idee om te snorkelen. Dus vandaag weer gegaan. Nu naar rotsen ergens in de zee. Qua vissen minder mooi. Maar het koraal was wel veel mooier. We snappen nu dat de kleuren van de koraal op foto's echt zijn. Okergeel, roze, paars wit en groenig koraal gezien. Supermooi. De rest van de dag hebben we doorgebracht op Virgin Beach. Dat is een strand, waarvan je droomt om er te zijn.  Wit zand, café achter je, strandstoelen onder een boom, een uitzicht om van de smullen en maar 15 mensen op het hele strand. Fantastisch. Helaas liepen er ook nog 10 locals rond die je elk uur wilden masseren, een armband verkopen, enzovoort.

Deze week is er van dinsdag tot en met zaterdag 'ceremony'. We zijn er niet achter gekomen wat voor ceremonie het is, just ceremony. Maar het hoort bij de Hindoecultuur. Straten worden versierd, mensen op hun paasbest en een drukte van belang. En, niet te vergeten, op elk moment vrij treurig gezang. Voor de rest een gastvrij volkje, die Balinezen.

Morgen gaan we weer verder. We hopen zondag aan te komen in Nieuw Zeeland in Auckland. Vandaar door naar Rotorua om onze camper op te halen. Onze eigen toko weer.

Het was heel fijn hier en mooi om een weekje luxe te leven, maar je eigen bord weer te mogen dragen en zelf je stoel aan te mogen schuiven etc is ook wel weer fijn.

geschreven door Lia

1. Wouter van Tuil:
    15 november 2019
    ziet er leuk uit mooie foto,s.
    wel heel leuk om om dit zo te volgen.
  2. Lia:
    15 november 2019
    Wij vinden het ook leuk om te doen. Is dan meteen een soort dagboek voor onszelf.
  3. Greetje:
    15 november 2019
    Ik heb net jullie blog ontdekt, en mij even bij gelezen. Super leuk om zo mee te leven/lezen.
    Goede reis naar nieuw zeeland!!
  4. Jan Leusink:
    15 november 2019
    Leuk he, dat snorkelen. Een compleet andere wereld. Zo mooi en zo vredig. Een voorspoedige vlucht naar de kiwi's!
  5. Clara Eschbach:
    17 november 2019
    Erg leuk om jullie te volgen op je reis.
    Inmiddels al gearriveerd in Nieuw Zeeland. We zien uit naar een nieuw reisverslag.
    Lieve groet, Loet en Clara
  6. Loet Eschbach:
    17 november 2019
    Lijkt me geweldig zo onder de zeespiegel in het water te liggen en te kijken naar het leven daar.
  7. Sanne:
    22 november 2019
    Snorkelen is echt zooooo leuk! :) Volgende keer onderwatercamera van Lotte en Frank bietsen ;)
  8. Jan Dirk:
    12 december 2019
    Snorkelen is inderdaad fantastisch, ik kan er ook nooit genoeg van krijgen...