De vliegdag

10 november 2019 - Candidasa, Indonesië

Het was een lange, lange dag die reisdag. Om half zes in de morgen ging de wekker en 25 uur later kwamen we op ons resort op Bali aan. Toen hadden we een treinreis, twee vliegreizen en een taxirit achter de rug. En inderdaad: in de taxi viel ik telkens bijna in slaap.

Op Schiphol werden verrast door onze wereldreiskinderen + wereldreiskleinkind, die ons kwamen uitzwaaien. Bedankt, Frank & Lotte & Daniël! We hebben een strategie toegepast door op een rij van drie stoelen de eerste en de derde te boeken, waardoor de kans dat de middelste werd geboekt klein was. Die tip werkte. We hadden mooi de ruimte in het vliegtuig. Maar nog steeds niet ruim genoeg, want elke stewardess botste tegen mijn knie, voet of schouder. Ik denk dat ze dat niet zo leuk vonden. Afvallen in zo'n vliegtuig is moeilijk. We hebben in die twee vliegreizen 4 x warm eten op. Aangezien bewegen er niet bij is, lijkt me dat niet goed voor je gewichtsopbouw. Maar goede verzorging, dat wel. We vlogen de nacht tegemoet, dus om een uur of half vier 's middags Nederlandse tijd werd het donker/nacht. Singapore Airlines vond dat we in dat ritme moesten meegaan, dus na een tijdje werden lichten gedempt en werd een nachtgevoel geschapen. Daar trokken niet veel reizigers zich wat van aan, dus overal waren schermen met films of eigen schermen te zien. Het was allemaal wel verwarrend, want toen wij dachten dat we aan het diner toe waren, werd het ontbijt geserveerd. Oké, veel verschil maakte het niet: het was weer warm eten.

Finally, want we dachten dat ondertussen onze halve vakantie er al op zat, zo lang zit je in dat vliegtuig, bereikten we Singapore. Mooi vliegveld, waar tot onze verbazing overal mooie vloerbedekking ligt. Lijkt ons een permanente schoonmaakklus, maar 's lands wijs, 's land eer. Voor het overige: precies een airport, zoals overal. De daarop volgende vlucht was gelukkig een stuk korter: Singapore - Denpasar duurt ruim 2 uur. Bij het uitkomen van de hal moet er een mannetje staan met onze naam op een bordje. Dat is handig. Het wordt wat moeilijker wanner er ongeveer 250 mensen met een bordje omhoog gehouden daar staan. Dat werkte op onze lachspieren, maar gelukkig vonden we onze naam in de massa. De taxidriver was een vriendelijke man en bracht ons al wat belangrijke dingen bij, zoals geen geld wisselen bij 'mannetjes' op straat, want die halen trucjes uit.

Ons resort is super. Hier zullen we heel snel aan wennen, want je wordt enorm in de watten gelegd en de omgeving is top. Een gekoelde slaapruimte, mooie douche, zwembad voor de deur en de beach op 200 meter afstand. Bij het ontbijt zit je op de rand van het strand: geweldig! Dit gaat goed komen (voor niet te lang, denk ik). Overigens ontbeten we pas na 12 uur slapen na ruim 31 uur wakker te zijn geweest...

geschreven door Wiechert

1. Tom:
    10 november 2019
    Nou, het moeilijkste deel van de hele reis zit er weer op zo te horen. Ik ben benieuwd wat jullie gaan doen op Bali.